• BIP
  • Tłumacz języka migowego
Projekty i inwestycje unijne
kup bilet
Zamek Piastowski
Zamek Piastowski w Raciborzu
Strona główna/Działalność/Aktualności/Podwójny finisaż na Zamku Piastowskim za nami

Podwójny finisaż na Zamku Piastowskim za nami

30 kwiecień 2019
We wtorkowe popołudnie 30 kwietnia 2019 r. w domu książęcym na Zamku Piastowskim w Raciborzu odbył się podwójny finisaż. Pierwsza wystawa to „PLASTIK”. Ekspozycja to wystawa form wizualnych autorstwa uczniów Technikum nr 1 im. Księżnej Eufemii Raciborskiej kształcących się w zawodzie technik organizacji reklamy. Druga wystawa to „REBRANDING”. Ekspozycja, to projekt dyplomowy identyfikacji wizualnej i promocji Zamku Piastowskiego w Raciborzu, autorstwa mieszkanki powiatu raciborskiego - Magdaleny Mandrysz. Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu.

„PLASTIK” - to aranżacja przestrzeni przedstawiająca zlepek przytłaczających nas zjawisk i problemów współczesnego świata. Motywem przewodnim wystawy jest egzystencja człowieka, degradacja środowiska naturalnego, manipulowanie potrzebami oraz problemy społeczne. Wszechobecne tworzywa sztuczne stanowią tło tej aranżacji.

- W dawnej siedzibie Piastów prezentujemy wystawę form wizualnych autorstwa uczniów Technikum nr 1 im. Księżnej Eufemii Raciborskiej, kształcących się w zawodzie technik organizacji reklamy. Młodzi technicy organizacji reklamy już po raz kolejny w dawnej siedzibie Piastów prezentują swoje prace. Wystawa przyjęła formę instalacji artystycznej składającej się z projektów wykonanych przez uczniów klas II - IV w latach 2018-2019. Młodzi artyści operują prostymi i uniwersalnymi znakami. Pojawiają się prace bardzo ascetyczne z formami zgeometryzowanymi o niezwykle mocnym i czystym przekazie, a także typowo ilustratorskie wykorzystujące fotografię - mówią Agnieszka Wereszczyńska i Zygmunt Kobylak, nauczyciele pod których kierunkiem zostały wykonane prace.

- „REBRANDING”, to projekt, który jest próbą stworzenia spójnego wizerunku Zamku, jak również zachęcenia odbiorców do zapoznania się z jego historią, eksponatami oraz szerokim wachlarzem atrakcji turystycznych. Poza elementami identyfikacji wizualnej i logo, praca magisterska obejmuje serię plakatów, publikację związaną z legendami o Zamku oraz materiały promocyjne - informuje Magdalena Mandrysz.

- Głównym zadaniem realizacji tematu było zbudowanie tożsamości wizualnej grodu poprzez stworzenie rozpoznawalnego, interesującego pod względem języka twórczego wizerunku, który zespoliłby motywy średniowieczne w oszczędnym ujęciu. Forma graficzna nawiązuje do historii Zamku, przedstawiając ją w przetworzonej, współczesnej interpretacji. Zarówno identyfikacja wizualna, jak i publikacja zostały zaprojektowane we współpracy z władzami Zamku Piastowskiego, z myślą o ich wdrożeniu - dopowiada Magdalena Mandrysz.

Promotor dyplomu głównego: prof. Michał Kliś
Temat dyplomu głównego: Elementy identyfikacji wizualnej i promocji Zamku Piastowskiego w Raciborzu
Promotor pracy teoretycznej: dr Mieczysław Juda
Temat pracy teoretycznej: Tożsamość miasta a jego znak
Recenzent: dr hab. Katarzyna Gawrych-Olender

do góry