REBRANDING, czyli identyfikacja wizualna i promocja Zamku Piastowskiego w Raciborzu
2018 roku obroniła pracę magisterską pt. „Elementy identyfikacji wizualnej i promocji Zamku Piastowskiego w Raciborzu”. Promotorem pracy był prof. Michał Kliś - grafik, plakacista, nauczyciel akademicki, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach w latach 2001-2005. W roku 1995 uzyskał tytuł profesora w zakresie sztuk plastycznych, a w roku 2000 tytuł profesora zwyczajnego. W latach 2001-2002 sprawował funkcję Rektora usamodzielnionej ASP w Katowicach, natomiast w 2002 roku został wybrany na stanowisko Rektora na kadencję 2002-2005. Aktualnie prowadzi Międzykierunkową Pracownię Projektowania Plakatu oraz Pracownię Projektowania Komunikacji Wizualnej w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Brał udział w ponad 150 wystawach w kraju i za granicą. Bierze udział w wielu konferencjach, jest również autorem szeregu artykułów w fachowych periodykach. Opracował szereg recenzji w przewodach doktorskich i habilitacyjnych, zarówno w zakresie grafiki i malarstwa, jak również wzornictwa i architektury wnętrz oraz postępowań profesorskich. Prace w zbiorach: Muzeum w Bielsku-Białej; Muzeum Plakatu w Wilanowie, Warszawa; Muzeum Górnośląskie, Bytom; Muzeum Narodowe w Gdańsku, Muzeum Narodowe w Poznaniu; Museum of Modern Art, Toyama; Ogaki Museum of Art, Ogaki; Art Museum, Lahti; ONZ, New York; Musei e Gallerie Pontificie, Vaticano; Rogal Academy, Sydney; Musée des Arts Décoratifs, Paris. Profesor Michał Kliś jest także laureatem I Nagrody w Ogólnopolskim Konkursie na logo Województwa Śląskiego. Decyzję o wyborze jego projektu podjęło profesjonalne i niezawisłe jury, w którego skład wchodzili wybitni przedstawiciele sztuki projektowania z całej Polski. Ostatecznie logo zostało zatwierdzone i wdrożone przez Marszałka Województwa Śląskiego, dr. Jana Olbrychta.
Praca dyplomowa Pani Magdaleny Mandrysz poza elementami identyfikacji wizualnej i logo, obejmuje serię plakatów, publikację związaną z legendami o raciborskim Zamku oraz materiały promocyjne, do których zaliczamy: folder promocyjny, etykiety piwne, wizualizacja toreb bawełnianych, wizytówki i bilety wstępu. Głównym zadaniem realizacji tematu było zbudowanie tożsamości wizualnej grodu poprzez stworzenie rozpoznawalnego, interesującego pod względem języka twórczego wizerunku, który zespoliłby motywy średniowieczne w oszczędnym ujęciu. Forma graficzna nawiązuje do historii Zamku Piastowskiego, przedstawiając ją w przetworzonej, współczesnej interpretacji. Zarówno identyfikacja wizualna, jak i publikacja zostały zaprojektowane we współpracy z władzami Zamku Piastowskiego, z myślą o ich wdrożeniu.
Praca Pani Magdaleny Mandrysz znalazła się wśród najlepszych dyplomów artystyczno-projektowych – „Dyplomy FNC 2018”. Portal FONT nie czcionka nie tylko promuje umiejętności młodych, polskich twórców, ale także identyfikuje obecnie panujące trendy. W ciągu pięciu edycji wyróżnionych zostało ponad 240 dyplomów. Zestawienie corocznie cieszy się dużą popularnością - głównie wśród osób zainteresowanych projektowaniem i sztuką współczesną.